Sponsering Surfkids
Als technische verenfabriek zijn wij niet alleen bezig met het wikkelen van de beste technische veren voor onze klanten. Ook houden wij ons bezig met het maatschappelijk verantwoord ondernemen. Wij richten onze MVO beslissingen in eerste instantie op de interne organisatie met betrekking tot milieu en werknemers. Maar wij hebben ook oog voor de maatschappelijke betrokkenheid buiten onze organisatie. Zo zijn wij sinds kort trotse sponsor van het Surfkids magazine.
Surfkids magazine:
Het magazine staat vier keer per jaar boordevol met interessante content, prijsvragen, winacties en diverse spelletjes. Op het interactieve platform is al deze content terug te vinden en hebben kinderen de gelegenheid om zelf content aan te leveren. Zij bepalen deels hoe de komende editie van het magazine eruit komt te zien en leveren hier materiaal voor aan. Puk, Spike, dr. Albert, Kootsj, Igor en Gummie staan op Surfkids voor hen klaar om met ze over het platform te ‘surfen’.
Naast de content uit het magazine zorgen zij er samen voor dat kinderen op de website ook nieuwe dingen lezen en leren. Iedereen heeft zijn eigen onderwerpen en specialiteiten. Gezamenlijk maken ze ook de gekste avonturen mee! Soms maken ze zelf een uitstapje naar het magazine en vinden de kinderen ze terug in een leuke strip of verhaal. Samen met de kinderen willen wij Surfkids laten uitgroeien tot het leukste en meest interessante entertainmentplatform voor kinderen. Surfkids moet niet alleen een stuk ontspanning en plezier bieden, maar ook informatief en interessant zijn.
Dit willen wij bereiken door kinderen bij het product te betrekken en mee te laten werken en daarnaast ook zelf met vernieuwende en interessante content te komen. Het concept draait volledig om kinderen en wij willen het beste kanaal voor kinderen worden. Dit gaan wij bereiken door samen met kinderen de inhoud van onze media te bepalen en vorm te geven!
Surfkids is ontstaan uit het eerdere Kind en Ziekenhuis, een kleurboek dat in Nederlandse ziekenhuizen werd verspreid om zieke kinderen ontspanning te bieden. Omdat dit product niet meer voldeed aan de huidige wensen en behoeften van de kinderen in deze leeftijdscategorie is Surfkids ontstaan. Naast dat de huidige vorm beter aansluit bij de wensen en behoeften van kinderen, is er nog een groot voordeel.
Surfkids zet zich nog steeds in voor het bieden van ontspanning aan zieke kinderen, maar is ook gericht op alle andere kinderen in de leeftijd 7 tot 12 jaar. Het magazine Surfkids wordt ook in Nederlandse ziekenhuizen verspreid en werkt nog altijd samen met de goede doelen: Make-A-Wish Nederland, Edukans en Metakids. Om het blad te realiseren en de goede doelen te ondersteunen wordt er gewerkt met sponsoren. De bedrijven die meehelpen aan de realisatie van het magazine doneren indirect aan de eerder genoemde goede doelen, want een deel van de opbrengst gaat naar deze doelen. Ook krijgen de goede doelen ruimte in het magazine.